Spreekuur op afspraak
Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag, behalve dinsdagmiddag.
Op dinsdagmiddag is de praktijk gesloten. Op onze antwoordband hoort u dan welke huisartsen waarnemen voor medische spoedgevallen.
Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken.
Houd er rekening mee dat het spreekuur soms één tot twee dagen van te voren al vol kan zijn!
Voor spoedeisende klachten en voor eerste hulp bij ongelukken wordt altijd meteen ruimte gemaakt op dezelfde werkdag.
Voor het maken van een afspraak kunt u naar de praktijk bellen op werkdagen tussen 8.00 en 10.00 uur en tussen 13.00 en 15.00 uur (niet op dinsdagmiddag). Als u na de middag belt heeft u grotere kans dat u niet meer dezelfde dag terecht kunt, tenzij u een spoedeisende klacht heeft.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente altijd vragen naar de reden van uw contact.
Zij is daartoe speciaal opgeleid en doet dat om een zo goed mogelijke inschatting te kunnen maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Voor eenvoudige vragen kunt u ook gebruik maken van het terugbelspreekuur.
Iedere dag tussen 08.00 en 10.00 kunt u zich hiervoor telefonisch aanmelden. De huisarts belt u dan aan het einde van de ochtend terug.
Extra tijd:
Per consult reserveren we 10 minuten tijd voor u. Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, dan kunnen we er indien mogelijk rekening mee houden in onze agenda.
Veel mensen gaan naar de huisarts met een verzameling aan kleinere en grotere klachten om zo maar minder vaak bij de dokter langs te hoeven gaan. Dit is een heel begrijpelijke instelling want als we naar de supermarkt gaan proberen we toch liever ook de boodschappen voor de hele week meer te nemen, dit bespaart ons tijd.
Nu heeft de huisarts echter tien minuten gereserveerd om uw klachten te behandelen en dit is meestal genoeg om één klacht goed aan te horen en te bespreken/behandelen. Drie vragen kunnen dus al snel dertig minuten van de tijd vergen en indien er ‘slechts’ tien minuten zijn gereserveerd loopt de dokter dus twintig minuten uit. Dit is ook vervelend voor de patienten die ná u een afspraak hebben met de dokter.
Om dit te voorkomen vraagt de assistente u dan ook, bij het maken van de afspraak, voor welke klacht u bij de huisarts komt of hoeveel tijd u denkt nodig te hebben. Probeert u bij het maken van de afspraak hier rekening mee te houden want niemand wil graag lang moeten wachten en iedereen wil voldoende aandacht voor zijn/haar klachten.
VERHINDERD VOOR UW AFSPRAAK?
Als u verhinderd bent voor de afspraak die u met ons gemaakt heeft wordt u verzocht dit uiterlijk 24 uur tevoren aan ons te melden. Anders zal de gereserveerde tijd bij uzelf in rekening worden gebracht. Uw zorgverzekeraar vergoedt deze kosten niet.
Up-to-date houden van persoonlijke gegevens |
Graag willen wij u er op wijzen dat u als patient zelf verantwoordelijk bent voor het verstrekken en up-to-date houden van de gegevens zoals die bij ons bekend zijn. Het gaat hierbij met name om huisadres en actueel telefoonnummer. Het komt steeds vaker voor dat een patient voor ons niet goed te bereiken omdat wij nog over, bijvoorbeeld, een oud telefoonnummer beschikken. Om misverstanden te voorkomen zouden wij u dan ook willen verzoeken ons, bij verandering van adres en/of telefoonnummer, niet te vergeten dit ook aan ons door te geven. |